سلسله مباحث اخلاقی-تربیتی با حضور خانم محمدی ویژه طلاب پاره وقت ، با همت معاونت فرهنگی در مدرسه آیت الله ایروانی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه آیت الله میرزا یوسف ایروانی، سلسله مباحث اخلاقی-تربیتی ویژه طلاب پاره وقت با حضور خانم محمدی(مدیر مدرسه) ، در ترم اول سال تحصیلی 99-98 برگزار شد، وی در ابتدا طرح جامع 5 ساله ی تربیتی را تبیین و ضروت اجرای آن را در مدارس علمیه را مطرح و پنج محور این طرح را برشمرد.
خانم محمدی پنج محور این طرح که شامل: آداب عامه، آداب خاصه، تقیدات و پایبندی شرعی، کسب فضائل اخلاقی و ترک رذائل اخلاقی را بیان و تمامی محورها را طی جلسات توضیح و تبیین کرد و در ادامه تفاوت اساسی برنامه های جامع تربیتی را با کتب اخلاقی بیان کرد.
وی مفاد تمامی محورها را بیان و آن ها را به صورت جامع، طی جلسات توضیح و ذکر کرد: مفیدترین و سازنده ترین درجه از درجات معرفت، قویترین و شدیدترین آن است که طلبه را تا آخر عمر در راه تحصیل علوم حوزوی پیش می برد و در ادامه راههای رسیدن به معرفت را برشمرد و یکی از مصادیق آن را عمل گرایی دانست و افزود: فعالیت و عمل گرایی باعث معرفت عمیق و معرفت عمیق انسان را به عمل بیشتر وامی دارد و به همین ترتیب رابطه ی تفاعلی میان علم و عمل برقرار می شود.
مدیر مدرسه مطلب بسیار مهم در ابتداء ورود به نظام طلبگی را، آمادگی برای ساخت شخصیت جدید دانست و ویژگی ها و خصوصیات این شخصیت جدید در محورهای بعدی را توضیح داد و افزود: بعد از ادراک عظمت علوم حوزوی و معرفت فضل دانش آموختگی در حوزه، باید برای پذیرش شخصیت حوزوی خود را آماده کرده و تدریجا به رفتارها و روحیات طلبگی پایبند بود.